Judit Neddermann actua a la URV per celebrar Sant Jordi

El dimarts 19 d'abril a les 13 h a la plaça de la Concòrdia del Campus Catalunya de la URV, la Càtedra Josep Anton Baixeras amb el Departament de Filologia Catalana ha organitzat un concert per celebrar la diada de Sant Jordi. Hi ha actuat la cantant catalana Judit Neddermann que ha presentat el seu últim disc Un segon (2016) i ha interpretat cançons de tot el seu repartori.

Tot el que he vist (2014) és el títol del primer àlbum de Judit Neddermann, amb el qual s'estrena com a autora de cançons. Hi trobem deu composicions pròpies que dibuixen un viatge per diverses tonalitats musicals, a joc amb l'heterodòxia de la seva carrera, en la qual ha fos el format de la cançó amb el jazz, els ritmes de la música negra i el folklore. Ofereix un recull de vivències enriquit per adaptacions de textos de Joan Sales, Miquel Martí i Pol i Anna Tobias. Un segon, el nou disc de Judit Neddermann, és un altre pas ferm en la seva proposta més íntima i personal. Produït pel guitarrista Pau Figueres i acompanyada de la seva banda habitual i de les magnífiques col·laboracions de Dídak Fernández, Genís Bou, Adri González, Lluc Casares, Óscar Latorre, Isidre Palmada, Jaume Catà i Acari Bertran, ens trobem davant de deu cançons on novament s'obre a cantar i compartir les seves vivències sincerament i sense reserves. Vuit lletres pròpies, un poema de Daniel Vidal-Barraquer i Castells i una versió de Mikel Laboa completen el repertori d'aquest segon disc.

Aprofitant l'ocasió, l'Assemblea d'Estudiants de Filologia Catalana ha organitzat un "Vermut Poètic" per completar la diada.