Veus per a un aniversari: celebració dels 80 anys d'Olga Xirinacs

El dimecres 4 de maig, a les 7 de la tarda, la sala d'actes del Museu d'Art Modern de Tarragona ha acollit la celebració de l'acte "Veus per a un aniversari". Organitzat per l'ESCAT (Escriptors del Camp de Tarragona), amb la col·laboració de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català de la Universitat Rovira i Virgili i el Museu d'Art Modern de Tarragona, l'acte forma part dels actes d'homenatge a Olga Xirinacs que la Casa de les Lletres i diverses entitats del món literari i cultural tarragoní han organitzat al voltant del programa Primavera Literària 2016.

Amb "Veus per a un aniversari", l'ESCAT vol celebrar els 80 anys de l'escriptora tarragonina Olga Xirinacs, guanyadora dels guardons Mestre en Gai Saber (1978) i Creu de Sant Jordi (1990). Durant l'acte, alguns dels membres que formen part del col·lectiu ESCAT -Carles Marquès, Cinta Mulet, Eugeni Perea, Fina Anglès, Francesc Valls, Isabel Ortega, Joan Cavallé, Jordi Tiñena, Lurdes Malgrat i Núria Gómez- han cedit la seva veu als personatges d'El pescador de nit, El tren de carbó, Vampirs, La mà tallada, El trasllat, El no-difunt i Nit de Bruixes, contes d'Olga Xirinacs.

Amb aquest acte, l'ESCAT no només vol celebrar l'aniversari de l'escriptora, sinó que també pretén divulgar i donar a conèixer el seu món literari i tota la seva obra narrativa i poètica.

Olga Xirinacs