Celebrada la Jornada anual de la Càtedra Baixeras

Ahir, dia 13 d’octubre, va tenir lloc la Jornada de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català, a l’Aula Magna del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili. L’acte va ser conduït per la directora en funcions del Departament de Filologia Catalana i directora de la Càtedra, Dra. Montserrat Palau Vergès, i pel sotsdirector de la Càtedra, Dr. Magí Sunyer.

Es van poder escoltar les conferències dedicades a fer una mirada interdisciplinària a la llegenda i el mite: «Mitologia i simbologia en l'espai públic en la guerra de 1936-1939», de la Dra. Montserrat Duch; «Ulisses i les sirenes o de la dialèctica entre mite i raó», de la Dra. Maria Ramon Cubells; «Mites i vinyetes: un viatge al món del còmic», del Dr. Emili Samper; i «Empoderades subjugades», de la Dra. Joana Zaragoza.

Tot seguit, la Dra. Carme Oriol va presentar el darrer Quadern de la Càtedra, dedicat a Palmira Jaquetti. I el Sr. Ramon Marrugat, respresentant de la Fundació Privada Mútua Catalana, va lliurar la beca Josep Anton Baixeras a la Sra. Anna Domingo Palau, estudiant de doctorat.

La jornada va acabar amb l’espectacle de Carles Belda «El romanç de les històries naturals».

La Dra. Palau presentant la Dra. Zaragoza

Un moment de l'espectacle de Carles Belda