Jornada "La llegenda: entre la literatura i el folklore"

El Grup de Recerca Identitas en la Literatura Catalana (GRILC) i el grup de recerca Literatura, Iconografia i Recepció de l'Antiguitat clàssica (LIRA) organitzen el proper dimecres 21 de novembre una jornada titulada "La llegenda: entre la literatura i el folklore", on hi col·labora la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català. La jornada, que comptarà amb intervencions de deu ponents, tindrà lloc durant el matí, a partir de les 9.30h, al Departament de filologia catalana (Seminari) de la Universitat Rovira i Virgili.

L'acte s'engegarà a les 9.30 amb la intervenció de la doctora Carme Oriol, que parlarà sobre els "Contorns de la llegenda en el folklore". Tot seguit, el professor Jesús Carruesco dissertarà sobre "Llegenda i mite en el món grec" i, després, la professora Diana Gorostidi farà una ponència sobre "Personatges llegendaris de la Roma arcaica i republicana". El doctor Magí Sunyer, per la seva banda, parlarà sobre "Llegenda i romanticisme català", mentre que el doctor Emili Samper farà una conferència sobre "Les tradicions del Vallès de Francesc Maspons i Labrós". Després d'una breu pausa, Albert Oliva parlarà sobre "Llegenda i festa. Narcís Oller i Josep Aladern", mentre que Jordina Gort dissertarà sobre "La llegenda del comte Arnau vista per Frederic Soler". Finalment,  la doctora Montserrat Corretger explicarà "La llegenda en la prosa narrativa de Carner, López-Picó i Maseras", i la doctora Montserrat Palau, per la seva banda, farà una conferència titulada "Folklore i llegenda en el teatre de Ventura Gassol: 'La mort de l'os'". La jornada es conclourà a les 12.15h amb un debat.

Pujar