S’organitzen unes jornades científiques sobre la figura del polític i escriptor tarragoní Josep Anton Baixeras

El 18, 19 i 20 de novembre se celebren les I Jornades de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català, dedicades al polític i escriptor català Josep Anton Baixeras i Sastre (Tarragona, 20 d'abril de 1927 - 24 d'agost de 2008). L'acte d'inauguració de la Càtedra es va celebrar el dimecres 18 de novembre de 2015 a les 5 h de la tarda, amb la intervenció de la Dra. Carme Oriol, directora de la Càtedra Josep Anton Baixeras; el Dr. Jordi Tous, vicerector d'Universitat i Societat; i el Dr. Ramon Marrugat, en representació de la Fundació Privada Mútua Catalana. A continuació es va donar pas a la conferència inaugural "El català i les altres llengües romàniques", a càrrec del Dr. Joan Veny, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes 2015.

El segon dia de les jornades, dijous 19 de novembre, es van realitzar les conferències: "L'espai postmodern: les cases dels escriptors", pronunciada pel Dr. Enric Balaguer, Director de la Càtedra Antoni Miró de la Universitat d'Alacant; "I també un bon amic de Goethe i Heine, entre d'altres", a càrrec del Dr. Jordi Jané, professor de la Universitat Rovira i Virgili; i "Joves, Internet i telèfons mòbils: reptes educatius a la societat del coneixement", exposada per la Dra. Mar Camacho, de la Universitat Rovira i Virgili. La presentació dels conferenciants va anar a càrrec del Dr. Emili Samper, tècnic de recerca de l'Arxiu de Folklore de la Universitat Rovira i Virgili.

El tercer i darrer dia de les Jornades, divendres 20 de novembre, es va iniciar amb la conferència de la Dra. Isabel Baixeras "El discurs abolicionista de l'Entesa dels Catalans. La intervenció de Josep Anton Baixeras al Senat el 28 de desembre de 1977". Posteriorment, i com a clausura de les Jornades, va tenir lloc la taula rodona "Antifranquisme i activisme cultural a Tarragona", amb la participació de la Sra. Rosa Maria Codines, d'Òmnium Cultural; el Sr. Enric Pujol, de Ràdio Tarragona; el Sr. Jordi Piqué, del Servei d'Arxiu i Documentació Municipal de Tarragona, i el Dr. Ramon Marrugat, Patró de la Fundació Privada Mútua Catalana i llibreter de la Llibreria de la Rambla. Va moderar la taula rodona la Dra. Montserrat Corretger, de la Universitat Rovira i Virgili.

Les Jornades són organitzades pel Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana (GRILC) (2014 SGR 755), del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, i compten amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana i de la Facultat de Lletres de la Universitat Rovira i Virgili.