Joan Josep Marca és nomenat fill predilecte de Tarragona

L’Ajuntament de Tarragona aprova la concessió del títol de fill predilecte de la ciutat a Joan Josep Marca, president de la Fundació Privada Mútua Catalana

El Consell Plenari de l'Ajuntament de Tarragona va aprovar el passat 16 de juny, amb la unanimitat de tots els grups municipals, atorgar el títol de fill predilecte de la ciutat a l'actual president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), Joan Josep Marca.

La concessió d'aquest distintiu honorífic es va fer a petició del Sindicat d'Iniciatives i Turisme i en reconeixement al fet que Marca "ha estat i és una personalitat destacada de la ciutat" per la seva "trajectòria professional i el seu compromís social a través de diferents projectes a favor de la cultura i la història local". El màxim dirigent de la Fundació rebrà el títol en un acte públic que es farà enguany, en una data encara per concretar.

Joan Josep Marca Torrents va néixer a Tarragona l'any 1940. Es va educar als col·legis del Sagrat Cor i La Salle i continuà els seus estudis a l'Escola d'Alts Estudis Mercantils i a la Universitat Central de Barcelona, on va obtenir els diplomes de Professor Mercantil i el de Llicenciat en Ciències Econòmiques i Actuari d'Assegurances. Acabat el seu període de formació, de la mà d'en Josep Recasens Jordà i amb el patrocini de la Mútua d'Accidents del Treball de Tarragona (MATT), van fundar la Mútua de Seguros de Tarragona, després Mútua Catalana de Seguros. Marca fou director de totes dues, complementat aquesta activitat amb  l'exercici lliure d'auditor de comptes.

Actualment, tot i estar jubilat, presideix el Patronat de la Fundació Mútua Catalana, que destina desinteressadament tots els seus esforços a objectius socials i de suport a la cultura a la ciutat i la resta del Camp de Tarragona. Com a empresari exemplar i col·laborador altruista de la societat civil i el teixit associatiu,  ha estat sempre una persona inquieta, alegre, somiadora i familiar, molt implicada en tots els àmbits de la ciutat. Especialment, els vinculats a la divulgació del seu patrimoni bimil·lenari i la memòria històrica.

Joan Josep Marca

A l'esquerra, el president de la Fundació, Joan Josep Marca, i el rector Josep Anton Ferré, signant el conveni de col·laboració amb la URV