"Balanç d'un any de literatura"

Escriptors del Camp de Tarragona organitza una revisió literària de l'últim any

Escriptors del Camp de Tarragona (ESCAT) va preparar una revisió del panorama literari de l'últim any a les nostres comarques. L'acte, que va portar el títol de "Balanç d'un any de literatura", va ser organitzat per Escriptors del Camp de Tarragona i va comptar amb la col·laboració de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, la Biblioteca Pública de Tarragona i la Institució de les Lletres Catalanes.

L'acte va consistir en la pronúncia de dues conferències que s'articularan en el marc d'uns actes que es van dur a terme el 7 i 8 de juny a les 19.30 h a la Biblioteca Pública de Tarragona. Aquestes conferències, doncs, que es penjaran a la pàgina web d'Escriptors del Camp de Tarragona i de la Càtedra Josep Anton Baiexras de Patrimoni Literari Català,  tenen l'objectiu de resumir la situació literària actual de les obres de narrativa i de poesia recentment publicades per autors del Camp de Tarragona. D'una banda, el 7 de juny de 2017 va ser pronunciada la conferència "Narrativa al Camp de Tarragona, balanç d'un any", a càrrec de Joan Cavallé . D'altra banda, el 8 de juny de 2017 va tenir lloc la segona conferència, aquest cop dedicada a la poesia: "Poesia al Camp de Tarragona, balanç d'un any", a càrrec d'Isabel Ortega. En aquesta iniciativa, promoguda des d'Escriptors del Camp de Tarragona (ESCAT), va comptar amb la participació dels escriptors del Camp de Tarragona que van publicar una obra literària des del 24 d'abril de 2016 fins el 23 d'abril de 2017 i també amb les editorials més actives del territori, ja que ens van proporcionar els exemplar de les publicacions.

Acabades les conferències de narrativa i poesia, un seguit d'autors van tenir la possibilitat de pronunciar alguns fragments breus de les seves obres que han entrat en aquesta revisió literària. Fragments breus, però intensos que van enriquir molt la jornada que va ser ot un èxit.

Imatge de la primera conferència

Cartell de l'acte