S'organitzen les III Jornades de la Càtedra Baixeras: "Identitat, literatura i dret"

Les jornades tindran lloc el 7 i 8 de novembre al campus Catalunya de la URV

La Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català organitza les III Jornades Càtedra Baixeras Identitat, literatura i dret, que tindran lloc, en horari de tarda, el 7 de novembre a la sala de graus i el 8 de novembre a la sala de vistes del campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili.

Les jornades, que duraran dues tardes, s'inauguraran el 7 de novembre a les 16.45 h a la sala de graus amb la presentació del llibre El compromís literari en la modernitat. Del període d'entreguerres al postfranquisme (1920-1980), de Montserrat Corretger, Pompeu Casanovas i Vicent Salvador (eds.). La presentació del llibre, que ha publicat Publicacions URV-RMIT University, anirà a càrrec del Dr. Vicent Salvador, catedràtic de Filologia Catalana a la Universitat Jaume I. Tot seguit, tindran lloc dues conferències: De Dalí a Gaudí: la construcció de la identitat artística, a càrrec del Dr. Joan Cuscó, membre de la Societat Catalana de Filosofia i conservador de l'Àrea de Documentació i de l'Arxiu Musical del Museu de les Cultures del Vi de Catalunya (VINSEUM), i Els discursos de la identitat, a càrrec del Dr. Pompeu Casanovas, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (IDT-UAB), Professorial Research Fellow Deakin University i Adjunct Professor Royal Melbourne Institute of Technology.

El segon dia de les jornades, el 8 de novembre a les 19 h, a la sala de vistes (edifici A1, 3a planta), començarà amb una conferència, El Dret català en la Història de Catalunya, a càrrec del Dr. Anton Jordà, catedràtic d'Història del Dret i de les Institucions de la Universitat Rovira i Virgili. Acabada la conferència, es lliuraran les beques de doctorat de la Càtedra Josep Anton Baixeras 2015 i 2016. I, per concloure les jornades, es presentaran els dos primers volums de la col·lecció Quaderns de la Càtedra Baixeras: Josep Anton Baixeras, número 1, i Maria Aurèlia Capmany, número 2. La presentació anirà a càrrec, respectivament, d'Isabel Baixeras, advocada i neboda de Josep Anton Baixeras, i Montserrat Palau, professora de la Universitat Rovira i Virgili i diputada al Parlament de Catalunya.

III Jornades Càtedra Baixeras. Identitat, literatura i dret

Primer número dels Quaderns de la Càtedra Baixeras: Josep Anton Baixeras