La Càtedra organitza un International Workshop

La Càtedra Baixeras organitza un International Workshop per al 7 de novembre

La Càtedra Josep Anton Baixeras enceta el curs amb l'acte International Workshop. The Raise of Catalan Identity in the 20th c. Forms of literary engagement from the inter-war period to late Francoism (1920-1980). Organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la URV, compta amb el suport i la participació de professionals d'altres universitats. L'acte se celebrerà el 7 de novembre de 2016, a la sala de graus del campus Catalunya de la URV.

A les 9 h, s'inaugurarà la jornada amb una breu presentació de les ponències separades en dues parts per una pausa. Les primeres tres ponències aniran a càrrec de professors de la Universitat Rovira i Virgili: la Dr. Montserrat Corretger, La literatura de l'exili del 39: pont amb la memòria i la identitat catalanes; el Dr. Xavier Ferré Trill, Literatura periodística i compromís: Manuel de Pedrolo i l'Avui (1976-1979), i el Dr. Magí Sunyer, Antoni Fuster Valldeperes: identitats i compromís. En aquesta primera part, també pronunciaran les seves respectives ponències la Dra. Anna Esteve de la Universitat d'Alacant, Memòria i identitat a través dels textos autobiogràfics d'autors valencians; el Dr. Joan Cuscó de la Universitat de Barcelona, Entre les lletres i les arts. L'assaig filosòfc a les dècades de 1940 a 1960; la Dra. M. Àngels Francès de la Universitat d'Alacant, El tèrbol atzur de ser tres voltes rebel: compromís i identitat en les obres de M. Aurèlia Capmany, Montserrat Roig i M. Mercè Marçal, i el Dr. Adolf Piquer de la Universitat Jaume I, Compromís i identitat urbana en la novel·la catalana dels setanta.

En segon lloc, acabada la pausa, serà el torn de les últimes ponències: el Dr. Jordi Malé de Universitat de Lleida, Carles Riba: un escriptor davant la literatura; el Dr. Francesc Vilanova d'Abadal de la Universitat Autònoma de Barcelona, Va ser la repressió franquista, a Catalunya, un genocidi (cultural)?; el Dr. Pompeu Casanovas de la Universitat Autònoma de Barcelona (Deakin University, RMIT), La identitat catalana: pactisme polític i compromís literari, i el Dr. Vicent Salvador de la Universitat Jaume I, La concepció fusteriana de la literatura com a pràctica social.

Finalment, el primer acte de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català clourà amb un discurs conclusiu del Dr. Pompeu Casanovas.

Cartell International Workshop