La Càtedra Baixeras organitza les Jornades Margarida Aritzeta

Les VI Jornades de la Càtedra Baixeras, dedicades a l'escriptora Margarida Aritzeta, tindran lloc els propers dies 26 i 27 de novembre de 2019 al Teatre Principal de Valls i al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili

La Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català organitza les seves sisenes jornades, enguany dedicades a la figura de Margarida Aritzeta. Margarida Aritzeta (Valls, 1953) ha estat professora de teoria de la literatura i literatura comparada a la Universitat Rovira i Virgili, i actualment és una de les veus més importants de la narrativa catalana. Les jornades se celebraran els propers dies 26 i 27 de novembre de 2019 al Teatre Principal de Valls i al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, i compten amb la col·laboració de la Fundació Privada Mútua Catalana, del PEN Català, de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, d'Òmnium Cultural de l'Alt Camp i el Tarragonès, de l'Ajuntament de Valls i de la Xarxa de Cultura de Valls.

El dia 26 de novembre, a la inauguració de les jornades, la mezzosoprano Elena Gragera i el pianista Antón Cardó interpretaran l'espectacle «La música a la narrativa de Margarida Aritzeta».

El programa de les jornades és el següent:

26 de novembre

Teatre Principal de Valls

19.30 Inauguració de les jornades

Concert amb Anton Cardó al piano i Elena Gragera, mezzosoprano, «La música a la narrativa de la Margarida Aritzeta».

27 de novembre

Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili

Aula 305

9.30-10.00 Presentació del quadern de la càtedra Josep Anton Baixeras dedicat a Aureli Capmany.

Lliurament de les beques Josep Anton Baixeras.

10.00-10.45 Alfons Gregori, «La fantasia èpica de Margarida Aritzeta: les novel·les Atlàntida i El gorg negre». Conferència gravada.

Sala de Graus

10.45-11.15 Pausa. Cafè.

11.15-12.00 Pere Martí, «Margarida Aritzeta: passió per fabular. Aproximació a la seva obra literària per a joves».

12.00-12.45 Pilar Arnau, «Algunes lectures possibles d’un mosaic narratiu: Perfils de Nora».

12.45- 13.30 Montserrat Palau, «Aritzeta negra».

16.00-16.45 Resum de les aportacions d’Ignasi Riera i d’Anna Maria Villalonga.

16.45-17.30 Àlex Broch, «L’obra crítica i d’investigació literària de Margarida Aritzeta».

17.30-18.15 Maria Moreno, «Memòria i discurs a L’herència de Cuba».

18.15-20.00 Debat.

Cartell de les jornades