Jornada Margarida Aritzeta

La VI Jornada de la Càtedra Baixeras, dedicada a l'escriptora Margarida Aritzeta, tendrà lloc el proper dimecres 16 d'octubre a la sala de graus del Campus Catalunya de la URV.

La Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català organitza les seves sisenes jornades, enguany dedicades a la figura de Margarida Aritzeta. Margarida Aritzeta (Valls, 1953) ha estat professora de teoria de la literatura i literatura comparada a la Universitat Rovira i Virgili, i actualment és una de les veus més importants de la narrativa catalana. La jornada, que compta amb la col·laboració i el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana, se celebrarà el proper dimecres 16 d’octubre a la sala de graus del Campus Catalunya de la URV. A manera de cloenda, la mezzosoprano Elena Gragera i el pianista Antón Cardó interpretaran, a l’Aula Magna, l’espectacle «La música a la narrativa de Margarida Aritzeta». La jornada també compta amb la col·laboració del PEN Català, de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i d’Òmnium Cultural de l’Alt Camp i el Tarragonès.

El programa de la jornada és el següent:

Sala de Graus

9.15-10.00 Inauguració.

Lliurament de les beques Josep Anton Baixeras.

Presentació del quadern de la càtedra Josep Anton Baixeras Aureli Capmany.

10.00-10.45 Pere Martí, «Margarida Aritzeta: passió per fabular. Aproximació a la seva obra literària per a joves».

10.45-11.30 Montserrat Palau, «Aritzeta negra».

11.30-12.00 Pausa. Cafè.

12.00-12.30 Resum de les aportacions d'Àlex Broch, Ignasi Riera i Anna Maria Villalonga.

12.30-13.15 Alfons Gregori, «La fantasia èpica de Margarida Aritzeta: les novel·les Atlàntida i El gorg negre».

16.00-16.45 Pilar Arnau, «L'escriptura com a trencadís narratiu: Perfils de Nora, de Margarida Aritzeta».

16.45-17.30 Maria Moreno, «Memòria i discurs a L'herència de Cuba».

17.30-19.00 Debat.

Aula Magna

19.00 Anton Cardó i Elena Gragera, «La música a la narrativa de la Margarida Aritzeta». Actuació musical.

Pujar

Cartell de la jornada