Modificació de les dates de les Jornades Jordi Tiñena

Finalment les jornades tindran lloc els propers dies 19, 20 i 22 de febrer. Aquestes compten amb el suport i la col·laboració de la Fundació Privada Mútua Catalana

A pràcticament un any de la seva mort als 62 anys, el 23 de març del 2018, els escriptors, la ciutat i la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català de la URV han volgut recordar la figura de l'escriptor Jordi Tiñena, dedicant-li unes jornades d'estudi. Havent nascut a Barcelona, es considerava tarragoní perquè Tarragona és la ciutat on va residir la major part de la seva vida.

Es va llicenciar en Filologia Hispànica i en Filologia Catalana. Catedràtic de Llengua Catalana i Literatura a l'Institut Camp Clar de la ciutat, pensant en l'alumnat va fer una dotzena de versions i edicions dels textos més importants de la literatura catalana medieval i de la novel·la històrica romàntica; va publicar textos sobre literatura adreçats a l'ensenyament i va redactar una tesi doctoral sobre la novel·la històrica vuitcentista. Així va entrar en el món de la creació literària, publicant posteriorment tretze novel·les. Va guanyar el Premi de Novel·la Ciutat d'Alzira (1994), el Premi Pin i Soler de Narrativa (1998), el Premi Tarragonès de Creació (2015) i el Premi Enlaira a la Trajectòria (2016). Va ser finalista del premi Carlemany (1994), del Premi Llorenç Villalonga (1996) i del Premi Sant Joan (2010).

Amb aquestes jornades es vol reconèixer el patrimoni literari territorial. Obertes al públic i especialment als seus lectors, a més del professorat de secundària, onze experts (professors d'universitat, de secundària, escriptors i periodistes) hi analitzaran la seva obra des de diferents punts de vista. Les conferències es publicaran en un llibre.

La inauguració de les jornades, que tindrà lloc el proper dimarts 19 de febrer a les 19.00h al Saló de plens de l'Ajuntament de Tarragona, comptarà amb la professora del Departament de Filologia Catalana de la Univetrsitat Rovira i Virgili Margarida Aritzeta, que pronunciarà una conferència sobre "L'obra de Jordi Tiñena i la literatura universal". Les jornades tindran lloc els dies 20 i 22 de febrer a la Sala de Graus del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili a les 17.00h. El primer dia compta amb les conferències "Jordi Tiñena, obra literària i pedagògica. El plaer d'escriure"; "Un escriptor per a escriptors", a càrrec del narrador de ficcions Gustavo Hernández Becerra; "Articles valents", pel periodista Francesc Domènech; "La identitat contemporània: Mort a Menorca i Els vespres de don Magí Castellarnau", a càrrec de l'escriptor i professor de Literatura a la URV Magí Sunyer; “Jordi Tiñena i la novel·la negra”, pel periodista i escriptor Jordi Cervera; i “Les novel·les de la memòria històrica en l’obra de Jordi Tiñena: L’obra del coronel Peix de gat”, a càrrec de la professora de Llengua catalana i literatura Lurdes Malgrat . El segon dia tindran lloc les conferències “Una lectura de peix de gat”, a càrrec de la professora d’Ensenyament secundari i de Batxillerat de Llengua Catalana i Literatura Teresa Sánchez; “La ciutat de Tarragona a l’obra narrativa de Jordi Tiñena”, per l’escriptor Joan Cavallé; “El nen del canòdrom, els estudis literaris i la casa de la literatura”, pel filòloeg i escriptor Adam Manyé; "Els clàssics del Jordi, una època fructífera", a càrrec de la professora de Literatura catalana Montserrat Cendra; "La mar a l'obra de Jordi Tiñena", per l'escriptor i doctor en Filosofia Enrique Gómez León. Les jornades compten amb la col·laboració i l’enorme suport de la Fundació Privada Mútua Catalana.