Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany

La Càtedra Baixeras participa en l'organització de l'espectacle "Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany"

Per commemorar els 25 anys de la URV el Campus Extens de la URV programa una activitat en col·laboració amb la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català. Aquesta activitat és una iniciativa artística de temàtica literària realitzada pels voltants de Sant Jordi en el conjunt dels 13 municipis que integren el projecte del Campus Extens: Amposta, Cambrils, Móra d'Ebre, la Pobla de Mafumet, Reus, Salou, Santa Coloma de Queralt, la Sènia, Tarragona, Torredembarra, Tortosa, Valls i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant.

Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany

L'espectacle s'ha preparat en homenatge a Maria Aurèlia Capmany, a les portes del centenari del seu naixement, que s'escaurà l'any vinent. A més de novel·les i teatre, Maria Aurèlia Capmany va escriure textos que tractaven de manera molt directa els temes candents de la societat, que ho continuen essent avui. Narracions breus i cançons que fan riure i pensar al mateix temps, concebudes per divertir i provocar, per establir, a través de la recitació i el cant, un diàleg crític i d'emocions.

Carme Sansa és una de les millors actrius del teatre català. Ha rebut els més importants guardons per la seva dedicació a l'escena, entre els quals destaca el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya. També ha fet d'actriu de cinema i de televisió. Entre la gran quantitat d'obres dramàtiques en què ha intervingut, destaquem els espectacles de cabaret literari amb textos de Maria Aurèlia Capmany i Jaume Vidal Alcover, en bona part base de l'espectacle que ara presenta. Actuarà acompanyada a l'acordió per l'actor Jaume Mallofré.

Cartell de l'espectacle