III Jornades Internacionals de la Càtedra Baixeras de Patrimoni Literari Català. Identitat, literatura i dret

Del 7 al 8 de novembre de 2016

Campus Catalunya

Programa detallat de les jornades:

7 de novembre de 2016

Sala de graus del Campus Catalunya

TARDA

16.45 h - Inauguració de les Jornades

17 h - Presentació del llibre Montserrat Corretger, Pompeu Casanovas i Vicent Salvador (eds.). El compromís literari en la modernitat. Del període d'entreguerres al postfranquisme (1920-1980). Publicacions URV-RMIT University. Presenta: Dr. Vicent Salvador, Catedràtic de Filologia Catalana a la Universitat Jaume I.

18 h - Conferència: De Dalí a Gaudí: la construcció de la identitat artística. Dr. Joan Cuscó, membre de la Societat Catalana de Filosofia i conservador de l'Àrea de Documentació i de l'Arxiu Musical del Museu de les Cultures del Vi de Catalunya (VINSEUM).

19 h - Conferència: Els discursos de la identitat. Dr. Pompeu Casanovas, Universitat Autònoma de Barcelona (IDT-UAB), Professorial Research Fellow Deakin University i Adjunct Professor Royal Melbourne Institute of Technology.

8 de novembre de 2016

Sala de vistes del Campus Catalunya  (edifici A1, planta 3a)

TARDA

19 h - Conferència: El Dret català en la Història de Catalunya. Dr. Anton Jordà, Catedràtic d'Història del Dret i de les Institucions de la Universitat Rovira i Virgili.

20 h - Lliurament de les beques de doctorat de la Càtedra Josep Anton Baixeras 2015 i 2016.

20.30 h - Presentació dels dos primers volums de la col·lecció Quaderns de la Càtedra Baixeras: Josep Anton Baixeras, número 1, i Maria Aurèlia Capmany, número 2. Presenten, respectivament, Isabel Baixeras, advocada i neboda de Josep Anton Baixeras, i Montserrat Palau, professora de la URV i diputada al Parlament de Catalunya.